úterý 30. srpna 2011

28. MHFF

Tak jsem se před pár dny vrátil z MHFF plný dojmů a zážitků. X let ignorovaný a přesto zajímavý filmový festival se mě již podařilo letos navštívit a to skoro v celé své délce od čtvrtka do neděle. A nebylo to jenom o filmech...

Všechno začalo už ve čtvrtek. Zahajovací blok filmů byl grátis a tak jsme vyrazili skoro celá rodina. Příjeli jsme už kolem páté a před kinem jsme se ještě podívali na výstavu fotografií jednoho "blázna" který odpádloval v mořském kajaku celou Skandidávii. Zajímavé fotečky i čtení. Do Skandidávie si zabalil kupu věcí - hlavně jídla. Ani 3 litry slivovice prý nechyběli :o). Po prohlédnutí a přečtení přesun do kina.
... čtěte uvnitř
Na zahájení i přesto že bylo grátis nebylo zas až tak moc lidí jako v dalších dnech kolem večera. Po zahajovacích a organizačních věcech se už šlo na promítání 2 vítězných filmů. Jeden o horské nemocnici a druhý "JUMP!" o skocích ze skály na skálu jak již název vypovídá. Po promítnutí a ukončení bloku sice v 8 začínaly bloky soutěžních filmů, ale my už jeli domů.
V kině
Druhý den na to jsem už zase vyrážel do Teplic. Tentokrát sám a vláčkem. Ještě zbyli permanentky za 500,- , tak jsem se jednou vybavil. A ve 12 hodin opět v kině. Na začátku soutěžních bloků se vždy objevil moderátor, vyřídil pár věcí, vylosoval v sále ceny a hodil do publika věhlasné žvejkačky.
Během dalších bloků nám i přečetl jejich velice zajímavé složení :o). Po skončení bloku jsme se ještě vrhnul na vyplnění hlasovacího lístku ceny diváků čímž jsem se nejednou krát zařadil do losování. A s úspěchem :-). Ten den jsem viděl celkem 14 filmů než jsem to v 8 zabalil a odjel domů. Mezi hlavního favorita jsem tipoval slovenský snímek "Dotknúť sa Denali", ale bohužel nevyhrál ani jednu z cen.


Je sobota ráno a hurá opět na vláček - tentokrát o 2 hodinky dříve. Co se týče ceny jízdného, tak jsem si včera pořídil In kartu za 330,- na 3 roky. Za celý festival se mě tak vrátilo 42 kaček. Odhaduju tak že do prosince by se mě měla navrátit celá In karta.
Festivalové jízdenky :-).
Ale zpátky k festivalu. V 10 hodin začala diashow z Expedice Manaslu. V kině nás nebylo moc takže panovala taková přátelská atmosféra a místama se i pěkně bavily nad tím jak se spolulezci mezi s sebou pošťuchují. Nic na tom neměnilo to že to byla prémiéra.
Od 12 hodin už začaly ve škole a kině soutěžní filmové bloky. Já shlédl celkem 3 s počtem deseti snímků z nichž se mi zalíbil "Tuzgle" a "No Ceiling - The BASEclimb 3 Story".
V 18 hodin pak diashow jednoho ostravaka o Everestu a jeho blízkých vrcholech s nesčetnou palbou dotazů na jeho konci. Poté už adios amígos a hurá dom. Večer se pak ještě dopromítaly zbývající filmy tak aby jich bylo do počtu. Jeden se z technických důvodů ani nepromítal, takže jich na festivalu bylo nakonec 39.

V číslech:
- 39 soutěžních filmů v kině a škole
- 4 nesoutěžní filmy z toho 2 v kině jako součást zahajovacího bloku a 2 v pátek a sobotu večer na hřišti
- 3 diashow 
- 2 přednášky
- 2 besedy
- 3 výstavy
- 2 minikurzy vaření himalájské kuchyně
- nespočet hudebních koncertů na hřišti a dalších aktivit a soutěží v parku

V neděli opět budíček a na vláček o další hodinku dřív. Tenhle už staví v Poříčí a tak už nemusím běhat do Hronova. Dnes už vyjma zakončení se žádné filmy nepromítají ale je tu jiný program. Ráno tudíž hurá do sportovního - de se běhat :o). V 9:30 jsem totiž odstartoval v závodu běhu Teplickými skalami nazývaný poslední dobou jako Bufo cross. Jedenáct kilometrů dlouhý trať vedoucí od kina do skal po turistickém okruhu a pak zase zpátky.
Trasa závodu
Moje umístění nakonec nebylo tak slavné - s časem 52:11 to vyneslo 79 příčku ze 166 - v kategorii Muži A 54. pozici z 99. Ale beželo se pěkně, bylo to zážitek - bylo to fajn. O půl dvanácté s mírným zpožděním vyhlášení výsledků a losování tomboly. Tady se tak trochu i inspirovali slavnou losovačkou v Karlových Varech, neboť losoval malý klučina a tak některá čísla šla po vylosování pryč, jiná ale zpátky do oběhu :-). Po dvanácté do kina na vyhlášení výstupu roku ČHS. Moc nás tam teda nebylo. Po jedné hurá na vzduch před kino a teď to začalo - nikdo nic neví.

Jeden z vítězných filmů

Měla být další losovačka, ale nikde nic. Tak jsem se šel zatím něčeho nadlábnout. Jak jsem pak zjistil - v parku ještě probíhalo finále v boulderingu které se drobet protáhlo a tak se muselo ještě chvíli počkat na starostu.
Losování nakonec začlo něco po druhé hodině a s úspěchem. Bral jsem předposlední cenu a to pěkné sportovní botky na běhání. Byly by fajn, kdyby to nebyly pětky :-).
Kino a Míra Šmíd.
O půl třetí už přesun do kina na vyhlášení, zablokování nejlepšího místa v sále a už jenom počkat než se zbytek nacpe dovnitř a vše začne. Dostavila se na vyhlášení jedné ceny i moderátorka Lucie Výborná a tak bylo trochu srandy.
Po tom všem pak promítačka 3 vítězných kousků. Shodou okolností byli všechny 3 lehce komediální a tak se sál trochu nachechtal :-). Z těch 3 filmů jsem viděl ty 2 krátké. Ten nejdelší jsem neviděl a tak si ho i řádně vychutnal :-). V 16:30 konec, takže hurá na pozdní oběd, odlovíme si ještě i jednu blízkou kešku a vláčkem dom.



Festivalové poplatky a služby:
- permanentka po celý festival do kina, školy a na hřiště 500,-
- jeden blok v kině 50,-
- jeden blok ve škole 40,-
- hřiště v pátek 100,-
- hřiště v sobotu 100,-
- úschovna: kolo 10,- ; bágl 5,- 

Co říct k festivalu závěrem? Přes léta ignorace jsem moc rád že jsem sem konečně přifrčel. Filmy určitě zaujmou i nehorolezce jako já. Je fajn i přátelská nálada na festivalu. Tak co - za rok zas?

Žádné komentáře:

Okomentovat