pátek 15. března 2013

O2 Expedice do Zittau

Když "pípla" na O2 extra akce o zlevněných regionálních SONE+, která platí v některých místech až za hranice ČR, říkal jsem Daffymu, že by to chtělo nějak zneužít :). Plán byl nastaven a jakmile se dal sníh na ústup a i Morana byla zahozena, mohlo se začít narychlo organizovat.
Keše v Zittau

... foto a  mapky  uvnitř
Při pohled na Zittau bylo jasné, že musíme dát nějakou . Ale jakou když jsou všechny v němčině, translate.google.com toho moc nenapoví a času na luštění moc nezbylo? Nakonec se našly hned 2 - barcode a puzzle cache. Z názvů je už patrné, že tady toho překládání moc zapotřebí nebylo :).

Původní plán
 O2 expedice

Ráno už to přišlo. Budíček tentokrát trošku dřív - 3:45. Během snídaně přichází ve 4:32 SMS o tom, že expedice zdárně začala a ve 4:52 už se vidím s kompletní sestavou. Do Starkoče jedeme již tradičně 854kou jen při cestě ze Starkoče udělali od nového jízdního neřádu pár změn - vlak má o vůz víc, takže se nemačkáme, nestaví na pár zastávkách a v Jaroměři se nepřestupuje. Poslední bod nám je ale úplně šumafuk, neboť v Já-Rom-měři stejnak přestupujeme, tentokrát v rámci expedice prvně do Rychlíku na Liberec.

Čím jsme jeli
1) 854
2) 854Bdtn756
3) 843_najbrt_1Btn753_najbrtBtn753_najbrt
4) 642
5) 642
6) 642
7) 843_najbrt_1Btn753_najbrtBtn753_najbrt
8) 814_1

1) Do Starkoče
2) Ze Starkoče do Jaroměře
3) Z Jaroměře do Liberce
4) Z Liberce do Machnína
5) Z Andělské hory do Zittau
6) Ze Zittau do Liberce
7) Z Liberce do Jaroměře
8) Z Jaroměře domů

V Jaroměři vytahuju vytištěnou puzzle cache a začínáme stříhat. Kolektivní spolupráce se úderem 7 hodiny zvrhává kvůli pomalému tempu v moji single jízdu. Před Rychnovem u Jablonce už je vystřiháno a můžeme lepit a patlat :). V Liberci krátký přestup a za pár minut už nám Desiro zastavuje v Machníně. Po tom co odfrčí pokračujeme za ním zkratkou přes viadukt a to pod první kopeček dnešního dne - zříceninu hradu Hamrštejn. Samozřejmě ke keši přilezeme z té správné strany, takže obejít a útok! :)
Hradní kel :)
Po sešupu z hradu přicházíme ke zdejší unikátnosti - Transborderu. A jsou mu věnovány hned dvě keše. Nejdříve se pouštíme do vyluštění multiny.

Transborder
- nahradil lávku, kterou strhla povodeň 2010
- nosnost 6 osob
- celková nosnost 1000kg
- možno převést kolo
- dlouhý 23 metrů
- od myšlenky k otevření 23 dnů
- a 650 000,- :)

Trošku se nám nedařilo zjistit jednu z indícií, ale stačilo párkrát kopnout botou a byla na světě :). Mysterka měla být kousek opodál, ale terén 3 out of 5 na louku moc nesedi. Po přepočítání už to vychází na lepší místečko.
Transborder v Machníně
Ale blíž je to tím pádem na multinu. Tady opět přicházejí mé botky do akce a škatule je opět na světě. Po ní už dnes poslední jízda po Transborderu, odlov druhé z trans-keší a směr Železniční zastávka Chrastava-Andělská hora, kde nakonec lepím jednu potvoru Munzee :).
Při cestě vlakem finálně dolepíme puzzle cache, a z toho lepidla co zbude pak trošku upíjíme :). Z Hrádku nad Nisou poté přejedeme přes Polsko do Německého Zittau a lov může začít.

Zittau
- česky Žitava
- bývalé české královské město
- značný úbytek obyvatelstva: 1950: 47 tisíc lidí vs. 2013: 29 tisíc lidí
- Žitavská úzkorozchodná dráha dříve vedla i do Frýdlantu a měla být prodloužena až do Mimoně

Ihned v okolí nádraží si vyřídíme Munzee. První, druhá keš a pak ještě asi pro všechny první Mystery-Munzee. Po tom, co ukončíme odlov QRek pokračujeme do města za kešema a architekturou :). Procházíme uličky/neuličky, za radnicí zakládám další Munzee...
Rathaus v Zittau
... a po odlovu keše u jednoho pěkně rozsrostlého památného stromu a "kontrole SPZ" u Kauflandu narážíme na úzkokolejce shodou okolností zrovna na parní vláček.

Parní vláček na úzkokolejce ZOJE v Zittau
Potom už se blížíme k českým hranicím až tak blízko, že naskakují v GPS české TOPO a dorážíme, dle mapy k jedné lávce přes řeku. Houby lávka :). Dále se pokoušíme lovit jednu "holínkovou" keš a Daffy pak využívá jednu z keší k občerstvovačce :).

Občerstvení :D
Potom už městskou část ukončujeme a frčíme do přírody, respektivě do parku. A tady jsem si ověřil, jak to v tom parku hezky jezdí. Ona hnědá je dobrá :). Pak jsem si ještě zahrál u jednoho zajímavého stromku na opičku, ale tady jsem k velkému zklamání nežuchl :). Dostáváme se k muzeu dolování kde se nám mrška moc dobře skrývá a po překonání drobných nástrah, jako jsou šutry před mašinkou probíhá hromadná fotečka. A o kousek dál jsme už "U Baltu" a tak ještě jedna.
U moře :) (foto by Ambroz.cz)
Okolo Obelsdorfer see už se začínají trochu zvětšovat krabičky :) a taky opět začíná zajímavější terén - speciálně na haldě. Tající sníh, zbytky klouzajícího ledu, křupající dřevo, nastražené nástrahy v podobě nepřibitých opěr a i vodní kaňon a plot se ukázal. Postupně, ptáček, neptáček :D , dokončujeme procházku okolo jezera a dostáváme se k Barcode cache a pak i k jednomu starému vybušenému baráku s keší, a posprejovaného v chodbách slovy geocaching "xy", ale i přes spoiler se nám nezadařilo a protože začalo venku trošku kapat, tak už jsme to vzali na nádraží.
Na nádraží oceňujeme kvalitu zpracování automatických dřevěných dveří. Vypadá to dosti zajímavě. Dokonce se i jendomu cestujícímu nehodlají otevřít :). V 18:19 už přijíždí Desiro společnosti Vogtlandbahn/TRILEX a místo plánovaného Hrádku nad Nisou a 3 keší jedeme na hamu, papu, pivo, Munzee a nakonec i 2 keše do Liberce.

Pár statistik:
- Odloveno 30 škatulí (oproti poslednímu Lidlu to je o 2 méně)
- Naťapáno 30,08 km za 9hod a 39min (z mých trackolgů)
- Mimo vlak jsme strávili 11h 6m
- Ve vlaku to bylo 7h a 56m
- Celková doba expedice (opět): 19h a 2m 4:30 – 23:32


Potom už ve 20:02 odjíždíme vláčkem do Jaroměře a po přestupu do Regionky se už každý tak nějak dodrkotáváme domů :).

A trochu financí:
- náklady na osobu: doprava 160,- + žrádlo a pivo v Liberci :)
- Kačeři pod 15 let = zdarma :)
- Doprava celkem: 640,- na 5 kačerů
- Obyčejné dělené jízdné (tj. kdyby jsme byli tupci, kupovali si jízdenku při každém přestupu a nepoužili síťovku) = 593,- (pro daffyho)
- Hodnota 5*Obyčejné jízdné = 2965,-
- Rozdíl: 2965 - 640 = 2325,-

Takže díky všem, že jsme to i přes trochu mizerné počasí a tu paní zimu vydrželi. Dokonce jsme se i do cena/výkon 10,-/keš vešli :)). A třeba na jaře, pokud nám Lidl nabídne jízdenky, zase něco vymyslíme :).

1 komentář:

  1. Pěkně napsané, jsem ráda, že moje lepidlo posloužilo. A vlastně taky díky vám dosloužilo. :-)

    OdpovědětVymazat