neděle 19. června 2011

Od vodníka po Guta

To se mi to pěkně ale nahromadilo. V týdnu od 7 do 12.6 jsem měl opravdu živo. 4 eventy + jeden školní výlet, taková trošku děsivá kombinace :o). Ale co už, začínáme :-).

Všechno to začalo už v úterý prvním eventem. Geobrodwey. Setkání kačerů na Broďáku mělo být poměrně netradiční. Přeci jenom sám pořadatel už si za celkem krátkou dobu získal věhlas a velmi dobrou reputaci svých založených keší. Na event jsem se chtěl vypravit bike-in, ale nakonec se mi ozval Bonsaj, jestli nechci vzít, tak jsem přikývnul. Čeho jsem si nevšiml byl změněný a posunutý start eventu. Nakonec né v 16:53 ale v 17:16, jak jsme se dověděli na startu kde jsme taky vyfasovali pentle a hurá k Vodnické hospůdce kde už se to hemžilo známýma xichtama :o). Ihned na začátku jsme dostali každý CWG a diplom s hrací kartou. V čas startu už jsme se přesunuli k zahalené soše. Po krátké vtipné historii postavy Vodníka Brodíka už se šlo odhalovat. Nejdřív to vypadalo, že odhalování bude trochu jiného rázu :D ale nakonec přeci jenom byla socha odhalena.
Vodník Brodík
... pokračování uvnitř

Po odhalení jsme se dověděli jak co přesně bude následovat a pokračovat a hurá na lov 13ti keší s velmi značnou kolizí :o). V 7 večer bylo promítání krátkých filmečků o Vodnických slavnostech, sérii TDK, musherských závodech a taky jak se samotná socha stěhovala na své místo. Pak už hurá domů.

Další den - den školního výletu. Dopoledne ještě na pár hodin do školy pak oběd a hurá na vlak, v Náchodě přestup na bus a zatáčkama pod vrtule na Novým Hrádku. Odtud už je to 3,5km k cíli naší cesty. Průběh školního výletu bych tady moc nevypisoval, ale podívali jsme se do pevnosti Skutina, zahráli si pár her a celkově užili spoustu zábavy.
Tvrz Skutina
Byli jsme v RZ Astra ve Rzech a co musím pochválit jsou dobré jídla a levná točená kofola :o) za 18,- / půllitr. Ale mám tu i své výtky co se týče ochoty personálu navíc když má být prej na místě i wifi. A to už je pátek a jede se dom. Příjezd domů v Pátek ve 14:00, takže rychle přebalit, dobít baterky i mobila a po 16 hodině na další vlak.

Cesta Vlakem ubíhala v pohodě, ale náš vláček nabral cestou zpoždění a tak na nás v Chocni museli počkat s rychlíkem. Před šestou už konečně příjezd do Oustí. Tady se koná další event - Oustecké čajování. Velice mě potěšila přítomnost točené Kofoly :-) , ale hlavně naprostá eventová pohoda jakou jsem ještě nezažil. Také se hned dozvídám o dalších změnách v plánech zítřejšího eventového pochoďáku. Asi ta změna největší je ta, že se samotní pořadatelé neúčastní - ani jeden :D. Během večera se postupně domlouváme a padá společná shoda na vyražení v 6:00 ráno. Přes noc mě byla nabídnuta možnost přespání u MAO (Díky!).
Eventy:
- 7.6 Geobrodwey
- 10.6 Oustecké čajování
- 11.6 Po stopách Gutta - Jarkovského
- 12.6 Setkání s Guttem - Jarkovským
Ráno budíček, nějaká ta ranní hygiena a hurá na věc. Přesně v 6 dorážíme na výchozí souřadnice kde na nás čeká lukaschadraba. Vyrážíme ve třech. U letiště společné startovní foto. Pak hurá na Strážné, kde provedeme odlov jedné kešky a i malé CITO.
Nad letištěm v Ústí nad Orlicí
Cestou míjíme cedulky k pochodu "přes kopečky a dolíky" a u Horákovy kaple i jednu organizátorku. Trošku se s ní bavíme, zbavujeme se pytle odpadků a dozvídám se, že dlouhou dobu bydlela ve stejné vesnici jako já. Svět je holt malej :-). Po odlovu již druhé dnešní kešky hurá dolů do vesnice Dolní Dobrouč. Cestou potkáváme víc a víc pěších a cyklistů onoho pochodu. Po delší cestě po asfaltce hurá zpátky do lesa a přes drobná zastavení u jedné ze studánek a jedé vrby s vyhlídkou docházíme do Letohradu. Ani tady nesmíme zapomenout na odlov aspoň jedné z keší. K jedné keši to vezmeme kolejmo. Naštěstí nám žádný vlak za tu chviličku nepřekážel. Objevujeme taky jednu skrytou vyhlídku, ale zase se nám nedaří najít ani jednu restauraci která by tu vařila kolem jedenácté... Naštěstí se dozvídáme o dobré restauraci v Písečné a tak si kupujeme zmrzku a hurá na oběd. V restauraci nám chutnalo a tak byla i řádná útrata [3 litry točené Kofoly jim tam asi ještě nikdo nevypil :-)]. Z lístečku outraty ostatně vyrábíme logbook :-).
Zajímavosti na trase eventu:- Horákova kaple- Studánky nad Dolní Dobroučí - Vrba s vyhlídkou nad Letohradem - Zámek v Letohradě - Kaple v Letohradě - Zřícenina na bývalé sopce - Žampach - Dřevěná zvonička - Důl Orlice - Litický hrad - Myší díra - Elektrárna v Liticích - Vyhlídka nad Liticema - Lom v Liticích - Litické údolí - Vodopád Kamarád - Sopotničák - Hrad Potštejn - Zámek Potštejn - Studánka Vrbice - Rozhledna Vrbice - Pamětní desky na Gutta Jarkovského ( Letohrad, Potštejn, Kostelec ) - Seykorova studánka
Konec nabírání sil a hurá na Žampach! Je to bejvalá sopka, takže kopeček tomu i odpovídá :-). Nahoře jsou dosti zachovalé zbytky zříceniny. Magické místečko. Dole jsou pro příště prý i pěkné zámecké zahrady, ale určitě tu nejsem naposledy, tak si něco nechám. Pochodem vchod směr Litice!
Šťastných sedm :-)
Nejdřív lesem, pak polem nepolem, nějakou tou silnicí a pak jednou zkratkou. Trošku nás pak vypekla neexistující (dle map však existující) lesní cesta, ale máme ty GPSky :-). V Záchlumí se k nám přidává Kullišák s příteklyní, podíváme se do dolu Orlice a po silnici do Litic na hrad!
Přemýšleli jsme o tom že na hradě přespíme. Cestou vidíme i pěkné výklenky pro nás jako stvořené :-). Jenže se od kastelnána dozvídáme že by nás tu sice velmi rád nechal, ale dnešní noc tu mají brigádu děti z pasťáku (za odměnu). A tak po prohlídce hurá pod hrad do altánu restaurace. provozovatelé restaurace povolují naše přespání, dokonce nám i rozsvěcejí a zhasínají světlo. My jim za to uděláme malej kšeft, ostatně ta Kofola tady byla tutová :-). A taky když jsem měl v báglu ještě zbytky zelené, tak jsem udělal jeden malej experiment :-). Po chvilce zábavy a kecání taky MAO zhypnotizoval a oznámil přítomnost jedné zásuvky :D. Okolo půlnoci pak začali u restaurace zpívat a hrát až do pozdních nočních hodin. Některým kolegům to sice trošku vadí, ale já mám naštěstí tvrdej spánek a styl jezevec, tak dobrou noc.
Vývoj počtu účastníků víkendového eventu:- Ústí nad Orlicí - Záchlumí | 3ks (ladabohac, MAO, lukaschadraba) - Záchlumí - Litice nad Orlicí | 5ks (+ Kullisak s přítelkyní)- Litice nad Orlicí - Kamarád | 9ks (+ jedna georodinka)- Kamarád - Potštejn | 10ks (+ MilVa)- Potštejn - Vrbice | 11ks & pes (+ MilVova GM s pejskem)- Vrbice - Kostelec nad Orlicí | 12ks & pes ( + ivan.bok )
Druhý den ráno hurá vstávat! Razíme dál. Nejdřív poránu k elektrárně a myší díře a pak ještě na Litickou vyhlídku. Postupně taky nabíráme osazenstvo a začínáme se rozšiřovat. A po procházce Litickým údolím nás čeká další zajímavost, další keš. Kamarád, kde se k nám už připojuje MilVa. O kousek dál nás čeká další a ještě o trochu víc zajímavější keš :-). Po zápisu a další ze společných fotek opět dále ve směru Potštejn - hrad, dole pak vymeteme jednu místní cukrárnu. Ostatně síly se pak hodily do následujícího kopečka na Vrbice.
Mrtvej MAO :o).
Vrbická studánka, Vrbická rozhledna - na těchto místech už jsem také kdysi byl, ale to jsem tenkrát ještě neměl tuchy o kešingu, takže až dnes to bylo za bod. Na Vrbické rozhledně se logujeme do dalšího logbooku. Další návštěvníci se asi museli hodně podivovat vysoké koncentraci razítek které jsme zanechali v místní návštěvní knize :-). Další keš je tentokrát taková trošku staršího vzniku, ale byla celkem v pohodě. Dostáváme taky polohu rodinky, která razila napřed. Po delší chvilce ji také docházíme a společně už na finále grande. A to byla pecka :-).
Vylezl jsem pro reguli, otevřeme... a prázdnota. Po chvíli zkoumání okolí lavičky nalézáme zničený a promáchaný logbook a tak vkládáme nový. Po zalogování hurá dolů pod kopec, zhotovení další společné fotky a cestou necestou k Seykorově studánce. Od ní už je to kousíček na výchozí souřadnice, jenže ty ukazují doprostřed silnice. Takže zpět, přes most a hurá na poslední event v Podhorském mlýně. Ostatní kačeři nás už zdálky vítají a dostáváme čestnou možnost zalogovat jako první do logbooku tohoto eventu. Pak už chvíle zábavy, trošku jídla, nějaké ty TB, GC, CWG ale pak už zaplatit, rozloučit, rychle na nádraží a hurá domů!

Eventový logbook.
Když to tak shrnu tak to byl opravdu fajn týden plný zážitků legrace, zajímavostí i nových poznatků. Mezi asi ten největší patří ten, že na Oustecku žije opravdu fajnová tlupa lidí a že se sem budu rád opět vracet. A školní výlet? Ten byl taky "in memoriam"