středa 23. července 2014

Jízdenka na léto 2014 | Den 1 - Frýdlant a rozhledna Jedlová

Je 4:15, zvoní budíček, protahovačka, vstávám a jedu MHDčkem (koupil jsem si 14ti denní studentskou lítačku) na nádro. Našlo se ještě trochu času, tak si ještě letím pořídit k snídani bagetku (v občerstvení na nádru - má nonstopku a bagetky jsou na nádražácké poměry za velmi příjemnou cenu). Pak už hurá dovnitř soupravy R do Liberce.
Ranní Liberečák ve Staré Pace
Tam nějaký "baby" rozebírají kvalitku systému IREDO, počasí v Přelouči a H@vn@vácké seriály. To je strašná "katastrofa", že se "Ordinačka" nevysílá :o). Rychlík nemá 1. třídu, tak doplatek zatím přichází vniveč, ale nevadí to - vlak je prázdný a největší "špička" je kolem Turnova, kdy v oddílu pro 24 lidí jsme asi tak 3.

Železniční stanice Železný Brod

Před nádražím rozkopáno a oranžové vestičky očumujou vlak ☺




Cestou ale přichází malá technická krizovka. Foťák na droidu začíná házet chybku "unable to connect camera". Restart appky nepomohl, reboot taky nic. Jiná app, nic. Výměna gapps balíku, taky nic. Ani všem fungující "restart camera app" nic. AARRGHHH!! Nakonec teda po půlhodince operování na Libereckém přednádraží vyřešeno formátem "system" a jede se dál. Nejen z hlediska focení, ale taky i vlakem.

Stadler ve Frýdlantu
Půlhodinka operování akorát zabila čas, ve kterým jsem si plánoval odlovit 2 keše a pár Munzee. Hurrá! :D Z Liberce jedu Stadlerem přezdívaným dráhami "Regiospider". Pro mě zároveň prémiéra. I když už teda jezdí v provozu skoro 3 roky, tak až teď jsem se projel. Je to takový Regiopanter pro lokálky. Trať na Frýdlant je v dobrém stavu, tak se i pěkně jelo. Výstup ve Frýdlantě a hurá do města.

Kresbičky na zdích ve Frýdlantu
Nejdříve po značce na náměstí. Tam nejdřív "zkrotím" pár zelených ikonek a pak už po červené MTZ přes "českou pobočku Jamese Bonda" na rozhlednu Frýdlantská Výšina. Už z dálky vidím telekomunikační věž, ale to rozhledna není. Po příchodu na místo je to jasné - stará hezká kamenná. Přišel jsem akorát na začátek otevíračky a tak za 15,- lezu nahoru se kouknout, co je ještě přes stromy vidět.
Rozhledna Frýdlantská Výšina
Rozhledna totiž není tak vysoká a stromy už ji dosti přerůstají. Cestou dolů narážím na výtah, ale při objednávce jednoho pivka zjišťuji, že je to atrapa. Po dobití už ale honem na ty dvě keše kolem. V logbooku je to samá IRONIE :D.
Ironie na Frýdlantské Výšině :).
A následně dál po turistické přes město směr hrad a zámek Frýdlant.

Frýdlant v Čechách

Trochu mě to připadá, že při kreslení čar na silnici ve Frýdlantu zapoměli na chodníky. Už třetí rušná křižovatka bez přechodu.





Na zámku už jsem byl před pár lety na dovče, ale nechytl jsem hezké počasí a tak jsem se dnes, i když krátce, stavil znovu. Navíc od té doby vznikla nová keš v bývalém zámeckém parku a i jedna Munzee přibyla, tak bylo důvodů hned několik :). Od hradozámku pak už je pomaličku nejvyšší čas to zbalit a jít na nádraží.
Hrad a Zámek Frýdlant
Zpátky do Liberce jedu opět Stadlerem a přisedává si ke mě nějaká slečna. Vím o ní to, že ráda jezdí na kole, je 94 ročník, má strašně ráda vtipy o blondýnkách, udělala zkoušku na pokojskou a je strašně, ale strašně ukecaná :).



Z Liberce už naštěstí jede busem, tak přesedám do R směrem na Ústí nad Labem a loguju některé resty z neděle. V České Lípě přestupuju paradoxně z Rychlíku bez vozu 1. třídy do Os s 1. třídou. Tak prvně lezu dovnitř.
1. třída v řídícím voze
Plánoval jsem jet do Jedlové, ale nakonec jsem zvolil Rybniště. Po výstupu koukám jen tak pro zajímavost, na odjezdovou tabuli a zrovna přijíždí vlak, který jede do Chřibské, což mě ušetří nějaký kilometr. Tož šup do něj, do Regiosharka. Ve Chřibské vystupuju s nějakou kolařkou, která zvolila stejnou strategii, ale můj tón pozdravu nebyl asi zas až tak ideální, tak raději rychle vodfrčela na výlet. To já samozřejmě taky. Nejdříve po turistické spojce k hlavnímu rozcestníku přes dlouho binkající závory. Chvilku jsem čekal, jestli nepojede nějaký vláček, ale trpělivost byla malá, tak jsem šel dál. Vláček jsem slyšel houkat po dalším půlkilometru. Docela dlouhej interval. Hlavním cílem je Jedlová, ale zaujala mě v mapě odbočka na Malý Stožec a tak jsem zvolil od rozcestníku žlutou TZT a na odbočce už po trojúhelnících nahoru.
Malý Stožec - Kamenné moře
A stálo to za to. Vrchol plný skal a skalisek s nádherným výhledem do okolí. A kamenným mořem! To narozdíl od navštěvy Podyjí minulý týden bylo aspoň vidět :). Trochu mě to tam na vrcholu připomínalo jak v pohádce o Dvanácti Měsíčkách.
Výhled z Malého Stožce
Při pohledu na hodinky je pomalu jasné, že plán budu asi muset trošku krotit a plánovanou návštěvu zříceniny Tolštejn vyškrtnout. Přece jen jsem se tu dost dlouho zdržel a tak razím na Jedlovou. Nejdřiv po značené trase, cestou upustim jednu Munzee, a pak po lesní cestě se napojuju na druhou značku na vrchol. Cestu zpestřují motivační malby a kresby pro cyklisty šlapoucí ten děsnej stoupák utahovák nahoru.
Motivační sluníčko :).
Kamennou rozhlednu na Jedlové znám ještě z TV cyklu Rozhlédni se Člověče, ale byla tuším tenkrát ještě filmovaná jako zavřená. Teď už je tam otevřená i chata, stojí tu pár telekomunikačních věží a i lanové centrum je poblíž. Vstup na rozhlednu nahoru je za 20,-/osoba. Dostal jsem žeton, který jsem vhodil do terminálu a prošel jsem vzhůru. Nahoře ještě fotím 2 rodinky a pak už hurá dolů na točeného Kocoura :).
Rozhledna Jedlová

Rozhledna Jedlová

Nádhera. Akorát by se to mělo jmenovat "Jedová" 😝. Jo a nahoře čekal: 😺 - 10°



















Z Jedlové odcházím cca hodinku před odjezdem vláčku. Scházím dolů k rozcestníku, ještě jdu krátkou odbočkou - to ať mám alesoň jednu škatuli ze zdejšího putování :). A pak zrychleným krokem na "turistické nádraží". Nastupuju do R a jedu s ním přímo do Kolína.



Kousek před Mladou Boleslaví mě příjde komentář od Comparare, ať se stavím na pivo a přespím. nabídka, která se neodmítá a já ji co, odmítnu. Zítra bych chtěl padat směr Český Krumlov, pokud bude dobré počasí a to by mi přespání v Bolce překazilo plány :). Tak jsem mu aspoň poslal přes 4SQ pozdrav [A proč né i tady - čůůůss kompíku! :)].



















Kousek za Mladou Boleslaví si ke mě do jedničky přisedávají 3 smradi. Dělaj randál, mlátěj se stolkama a nemaj jízdenku do 1.klasy. Ale všichni 3 se vejdou na 2 sedačky :). Na moje mírné slovo nereagují, ale silné naštěstí nestíhám použít, neb se blíží průvodčí a smradi prchaj bez pokuty. Ach jo...

Nymburk hlavní nádraží

Houpá se to tu na výhybkách jako na horské dráze na pouti. #shake





Do Kolína přijíždíme s cca +6 min sekyrkou. Vzhledem k desetiminutovému přestupu to ani lépe dopadnout nemohlo. Jen jsem došel na nástupiště, už brzdil vlak na peróně. Railjetem jsem už jel, ale v Businessce ještě ne :). Zatím je grátis k doplatku do jedničky, od 1.9. bude místenkovaná za 100,-.
ČD Railjet - Business oddíl
Z Kolína do Prahy to je jen 20 minut, tak si pohodlíčka moc neužiju a už musím vystupovat. Ještě si skočím těsně před zavřením do Tesca a pak rychle na byt naplánovat si zítřejší výlet směr Český Krumlov. Budeme hodně brzo vstávat...


















                                                             ----- FOTKY z 1. dne -----












----- Odlovené KEŠE -----
Found it07/22/2014ladabohac found  U RanceUstecky kraj, Czech RepublicVisit Log
Found it07/22/2014ladabohac found  Pivovar v zameckem okreseLiberecky kraj, Czech RepublicVisit Log
Found it07/22/2014ladabohac found  Na vyhlidky pod rozhlednu!Liberecky kraj, Czech RepublicVisit Log
Found it07/22/2014ladabohac found  Frydlantska rozhlednaLiberecky kraj, Czech RepublicVisit Log
----- MAPA projetých tratí a spojení-----

Den 1 - Frýdlant & Jedlová

DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
22.7.Pardubice hl.n.5:00Vlak R 1276 2. vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku, vybavený zvedací plošinou možno zakoupit místenku přeprava spoluzavazadel (do vyčerpání kapacity)
Liberec7:57
Celkový čas 2 hod 57 min, vzdálenost 161 km, cena 222 Kč / IN50 111 Kč / IN25 167 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
22.7.Liberec8:33Vlak Os 6358 vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku
Frýdlant v Čechách9:049:08
Celkový čas 31 min, vzdálenost 26 km, cena 43 Kč / IN50 22 Kč / IN25 32 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • Stadler
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
22.7.Frýdlant v Čechách11:4511:47Vlak Os 6315 vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku
Liberec12:22
Celkový čas 35 min, vzdálenost 26 km, cena 43 Kč / IN50 22 Kč / IN25 32 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • Stadler
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
22.7.Liberec12:28Vlak R 1166 2. možno zakoupit místenku úschova během přepravy (do vyčerpání kapacity) přeprava spoluzavazadel s možností rezervace místa pro jízdní kolo
Česká Lípa hl.n.13:3313:39
Celkový čas 1 hod 5 min, vzdálenost 59 km, cena 87 Kč / IN50 44 Kč / IN25 65 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
22.7.Česká Lípa hl.n.13:1813:35Vlak Os 6008 1.2. vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku úschova během přepravy (do vyčerpání kapacity) přeprava spoluzavazadel (do vyčerpání kapacity)
Rybniště jízdenky se prodávají ve vlaku14:2614:28
Celkový čas 51 min, vzdálenost 34 km, cena 54 Kč / IN50 27 Kč / IN25 41 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • jede v Pracovní den
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
22.7.Rybniště jízdenky se prodávají ve vlaku14:2814:30Vlak Os 2611 1.2. vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku přeprava spoluzavazadel (do vyčerpání kapacity)
Chřibská jízdenky se prodávají ve vlaku14:35>
Celkový čas 5 min, vzdálenost 4 km, cena 14 Kč / IN50 7 Kč / IN25 11 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • Regioshark
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
22.7.Jedlová jízdenky se prodávají ve vlaku17:3817:39Vlak R 1111 vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku, vybavený zvedací plošinou možno zakoupit místenku úschova během přepravy (do vyčerpání kapacity) přeprava spoluzavazadel (do vyčerpání kapacity)
Kolín20:10
Celkový čas 2 hod 31 min, vzdálenost 132 km, cena 184 Kč / IN50 92 Kč / IN25 138 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • Sekyrka na příjezdu: + 6 min
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
22.7.Kolín20:1920:20Vlak EC 379 Carl Maria von Weber restaurační vůz možno zakoupit místenku ve vlaku řazen vůz s přípojkou 230 V dámský oddíl
Pardubice hl.n.20:3920:41
Celkový čas 19 min, vzdálenost 42 km, cena 65 Kč / IN50 33 Kč / IN25 49 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • ČD Railjet

1 komentář:

  1. Pěkný vyprávění, jen se koukni na poslední odstavec, máš tam faktickou chybu...

    OdpovědětVymazat