čtvrtek 24. července 2014

Jízdenka na léto 2014 | Den 2 - Medvědí stezka a Český Krumlov

Vstávám opět brzo. Tentokrát ještě víc než obvykle. Ve 2:00. Kouknu se jestli nemá Metropol oblíbenou velkou sekyrku a nastavuju si půlhodinku "prodloužení". Ve 2:30 už definitivně vstávám abych ve 3:20 nastoupil do zpožděného nočního Metropolu (měl jet 2:44) na Prahu. Ač je vlak dost dlouhej, veze mezi Pardubicema a Prahou jen 3 vozy k sezení. Dnes dokonce i hospodu, ale byla zavřená.
Zpožděný Metropol do Prahy
Vmísím se na jedno místo mezi spáče a otevírám noťas, abych dopsal ještě Den 1 :). Metropol v noci jezdí pravidlěně "odklonem" přes Lysou nad Labem , tak mu to trvá o cca 15 minutek déle, než běžným EC/IC během dne. Do Práglu přijíždíme něco před 4:40 a já startuju Munzee aplikačku a vyrážím trochu nahrabat body :).



Beru to procházkou ke druhému nádražíčku, kde slyším hlášení o mimořádnosti hned takhle poránu - stržená trolej. Kousek dál se mě ptá nějaký kolemjdoucí, jestli nejdu náhodou do práce [Ne, díky :o)]. Od nádraží pak k bráně a kolem ČNB a Jindřišské věže zpátky na nádro, kde už na své koleji čeká vláček do Linze.

Kupé v jedničce bylo klimatizací docela vychlazené, že by se i dalo chladit pivo :). Příjezd do Budějic a přestup na stejném nástupišti do vláčku pro výletníky do Nového Údolí. Kol nakládali dost už v Budějovicích, natož v dalších stanicích.

Železniční stanice Kájov

Jeden z kandidátů na soutěž "Nejpomalejší lokálka v Čechách" :)




Jel jsem "vyhlídkovou jízdu" ve druhém patře patrového vozu, ale dlouho jsem nevydržel pozorovat okolí. Přišel na mě spánek a vedle byla taková hezká lavice, že jsem si na chvilku zdřímnul :). Vlak se cestou díky kolařům stále vždy o nějakou tu minutku opožďuje a dojíždíme s takřka čtvrthodinovou sekyrou do Osečné. výstup z vlaku na fungl nové nástupiště. Dávají tady totiž do kupy trať a tak se tu čile staví. Přes léto ale kvůli záplavě cyklistů výluku přerušili a dělají jen to, co neohrozí provoz. Z Osečné společně asi s dalšími 10 lidmi vyrážíme pěšky (ani jeden kolař!) po Medvědí stezce.
Gotický portál na Medvědí stezce
Já trošku natáhnu krok, abych nemusel poslouchat drby a ten řev děcek a po chvíli už se z cesty odpojuji na stezku do skal. Cesta je to příjemná. je to taková pěkná stezička klikatící se mezi skalkama různými průlezy. Kousek od dalšího rozcestníku, kde nápad - dát těch 14 km za 3h a kousek abych stihl dřívější vlak - padá sejdu ze stezky a po chvíli cesty po jiné končím v křoví.
Chodnik přes mokřady
Je po dešti, mokro => super :). Prolezu to teda zkratkou zpátky na turistickou a pak už bez problému dorážím k první keši na Perníku. Potkávám zde dva turisty, kteří prý razí přespat pod Plešné jezero. Však maj taky solidně naloženo. Na chvilku se jim ztratim z dohledu zalogovat si škatuli a pak se loučím a jdu dál. Tentokrát už po vrcholku z kopce dolů k Jelenímu jezírku.



Od jezírka to už je kousek na Jelení - kde je občerstvení a také neskutečná halda všech možných cyklistů, až hrůza. Dám si malinovku a přichází krátká sprška. Trošku s tou malinovkou nespěchám a nakonec je za 4 minuty všechno pryč a sluníčko svítí, jako by ani nepršelo. Jdu se podívat postupně na oba dva vstupy do Schwarzemberského tunelu. Škoda, že nejde díky mřížím projít. A že by se dalo! :) Zvláště u toho druhého hezčího byla zas cyklistická přepravní špička.
Dolní vstup do tunelu - Schwarzemberský kanál
Poprosím aspoň jedny lidi o fotku a jdu spojovačkou zpátky na Medvědí stezku - začínám druhou polovinu. Ta už není tak hezká jako první část - z 90% vede po cestě sjízdné na kole, očemž se přesvědčuji sem tam zaslechnutým cinkáním zvonku. Chvíli po půl druhé dorážím k další krabce - u pomníku posledního zastřeleného medvěda na Šumavě. Proto se taky ta stezka, kterou jdu, jmenuje Medvědí.

Na místě potkávám nějakého malého kluka jak převrací kameny, tak poukážu GPSku a už se ptá - "taky keše"? :) Za moment je tu už i jeho taťka a společně hledáme. 5 minut, nic. 10 minut, nic. Po přečtení pár logů zjišťujeme, jak ta keš stojí za hovno a taky i podrobnější hint. Hustější místo fakt owner vybrat nemohl. No nic, ten pomník za to nemůže a bod taky nesmrdí :).
Lesní potok
Vyrážím dál po cestě dolů k nádraží. Mám ještě dobrejch 25 minut a možnost volby - blízká keš a nebo palačinka se skořicí? Po předchozím bodu volím jasně to druhé a po dojídání posledního kousku už zdaleka troubí vlak kterým se přemístím do Českého Krumlova.
Vlak z Nového Údolí do Českých Budějovic
Po dávce kilometrů a docela málo naspaných hodinách mám zase spavou a tak si v kupéčku zas na chvilku lehnu.

Železniční zastávka Pěkná

V Pěkné mají pěkné nové nástupiště ☺.


















Příjezd do Krumlova je zajištěn i s uvítáním - krátkou přeháňkou a pak už se vydávám do města UNESCO. Nejdřív hezky z výšky na Vyšehrad. Za hotelem stejnojmeného názvu (jehož poslední řádně ubytovaný host už nejspíš leží taky v kytkách) je malá vyhlídková planinka s krásným výhledem na centrum města. jenže těch tady ještě bude :). Z kopečka dolů k řece a pak uličkama se probrodit mezi šikmokokejma a Pražákama na zámek.
Výhled z jedné terasy
Moc davy nemám rád, tak se jen tak pokochám a jdu pomalu procházkou dále přes most ke slavnému otáčivému hledišti. Hledal jsem teda spíš otáčivé jeviště jak jsem tomu nevěřil. To se nacházím v zámecké zahradě od které pak na jih vede cesta na ostroh ke kostelu. Nesmím vynechat ani další vyhlídkovou terasu plných ťamanů, plnit dobré skutky - vyfotografováním další rodinky.



Pohled na časomíru zas dává najevo, že bych měl otočit azimut a tak mířím na lávku k zámeckému mostu, kde procházím tentokrát dole spodem a po červené MTZ se vracím zpátky na nádraží, kde mě jede opět solidní 3vozový osobáček do Českých Budějovic. Z Českých Budějovic už pak nasedám do prázdného rychlíku do Prahy, kde si ještě skočím do Billy a Kašparem (bohužel zrovna nejel ten novej servisní vůz) do Pardubek. A zítra pojedeme kam? Něco ráno vymyslím. Asi na východ ???

----- FOTKY ze dne 2 i dne předcházejícího -----



----- Odlovené KEŠE -----
Found it07/23/2014ladabohac found  Posledni medved / The last bearJihocesky kraj, Czech RepublicVisit Log
Found it07/23/2014ladabohac found  Pernik 1049Jihocesky kraj, Czech RepublicVisit Log
----- MAPA projetých tratí a spojení-----

Moje spojení

DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
23.7.Pardubice hl.n.2:392:44Vlak EN 476 Metropol 2. lůžkový vůz lehátkový vůz vlak veze přímý vůz možno zakoupit místenku
Praha hl.n. přestup na Metro4:034:29
Celkový čas 1 hod 19 min, vzdálenost 104 km, cena 140 Kč / IN50 74 Kč / IN25 110 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • + 33  minut sekyrka
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
23.7.Praha hl.n. přestup na Metro5:33vlak nečeká na žádné přípojeVlak R 1541 F. A. Gerstner vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku, vybavený zvedací plošinou možno zakoupit místenku ve vlaku řazen vůz s přípojkou 230 V vůz nebo oddíly, vyhrazené pro cestující s dětmi do 10 let přeprava spoluzavazadel s povinnou rezervací místa pro jízdní kolo dámský oddíl
České Budějovice8:018:12
Celkový čas 2 hod 28 min, vzdálenost 169 km, cena 165 Kč / IN50 111 Kč / IN25 140 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • + 5 minut sekyrka
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
23.7.České Budějovice8:06Vlak Os 8109 úschova během přepravy (do vyčerpání kapacity) přeprava spoluzavazadel (do vyčerpání kapacity)
Ovesná jízdenky se prodávají ve vlaku10:1310:13vlak zastavuje jen na znamení nebo požádání
Celkový čas 2 hod 7 min, vzdálenost 78 km, cena 112 Kč / IN50 56 Kč / IN25 84 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • + 15 minut sekyrka
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
23.7.Černý Kříž jízdenky se prodávají ve vlaku15:2515:31Vlak Os 8122 úschova během přepravy (do vyčerpání kapacity) přeprava spoluzavazadel (do vyčerpání kapacity)
Český Krumlov16:5517:00
Celkový čas 1 hod 24 min, vzdálenost 57 km, cena 84 Kč / IN50 42 Kč / IN25 63 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • + 5 min sekyrka
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
23.7.Český Krumlov18:5919:03Vlak Os 8126 úschova během přepravy (do vyčerpání kapacity) přeprava spoluzavazadel (do vyčerpání kapacity)
České Budějovice19:52
Celkový čas 49 min, vzdálenost 31 km, cena 50 Kč / IN50 25 Kč / IN25 38 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • + 5 min sekyrka
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
23.7.České Budějovice19:57Vlak R 630 Kotnov vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku, vybavený zvedací plošinou možno zakoupit místenku vůz nebo oddíly, vyhrazené pro cestující s dětmi do 10 let úschova během přepravy s povinnou rezervací místa pro jízdní kolo přeprava spoluzavazadel s povinnou rezervací místa pro jízdní kolo dámský oddíl
Praha hl.n. přestup na Metro22:31
Celkový čas 2 hod 34 min, vzdálenost 169 km, cena 165 Kč / IN50 111 Kč / IN25 140 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
23.7.Praha hl.n. přestup na Metro23:11vlak nečeká na žádné přípojeVlak R 719 Jan Kašpar vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku, vybavený zvedací plošinou možno zakoupit místenku vůz nebo oddíly, vyhrazené pro cestující s dětmi do 10 let přeprava spoluzavazadel s povinnou rezervací místa pro jízdní kolo dámský oddíl
24.7.Pardubice hl.n.0:202
Celkový čas 1 hod 9 min, vzdálenost 104 km, cena 140 Kč / IN50 74 Kč / IN25 110 Kč
  • Dopravce: České dráhy, a.s.; nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1; +420 840 112 113
  • Neřazeno Bbdgmee236

Žádné komentáře:

Okomentovat